top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAmit Kuzi

הפיכת את האתגרים להזדמנויות: פתרון לא שגרתי לבעית קבוצה

הקדמה:

בעולם הדינאמי של פיתוח התוכנה, התאום הטוב בין חברי הצוות הוא מכרעי. כמנהיג צוות, גיליתי שניהול הדינמיקה האנושית יכול להיות מאתגר במיוחד. אני רוצה לשתף באירוע מאתגר במיוחד ובפתרון הלא שגרתי שבחרנו להתמודד איתו.

האתגר:

היה לנו חבר צוות שהחל לפתח קשר עבודה פוגעני עם רכז ה-Scrum שלנו ושאר חברי הצוות. ההרמוניה במפגשים היומיים הופרה בגלל ויכוחים ותלונות שלא פעלנו כראוי.

התגובה הראשונית:

התגובה הראשונית הייתה דאגה ואולי גם תחשיב. הייתה אפשרות טובה להניח שהחבר הזה היה פשוט אומר דברים ללא פשר. אך בתור מנהיגים, המשימה שלנו היא לא רק לזהות בעיות אלא גם להבין את גורמיהן.

הבנת הבעיה:

בעקבות שיחות והתבוננות, הבנו שהבעיה היא לא רק ביקורת ללא בסיס. לחבר הצוות היה אמון אמיתי שישנם דרכים טובות יותר לנהל את הפרויקטים שלנו.

הפתרון הלא שגרתי:

במקום להזיז את חבר הצוות או להעלות את הבעיה כבעיה משטרית, החלטנו להפוך את האתגר. לאחר התייעצות עם הנהלת החברה וה ScrumMaster הנוכחי, החלטנו שחבר הצוות הזה יהפוך לScrumMaster הבא שלנו.

למה בחרנו בגישה הזו?

1. אחריות משנה את הנקודת מבט: להיות רכז ה-Scrum היה מאפשר לו להבין את האתגרים והעדינויות של התפקיד.

2. תיעול אנרגיה: התשוקה שלו, אם תועבר בצורה נכונה, יכולה להביא לרעיונות ויעילויות חדשים.

3. אמפתיה דרך ניסיון: להיות בתפקיד המנהיגות מטפח אמפתיה.

התוצאה:

התוצאות היו משנה חיים. לא רק שחבר הצוות הביא כמה רעיונות חדשים, הניסיון הזה גם הרגיע את גישתו. הוא הפך להיות יותר שיתופי פעולה, מבין, והדינמיקה בצוות השתפרה משמעותית.

סיכום:

במנהיגות, חשוב לזכור שבכל אתגר ישנה גרעין של הזדמנות. המשימה שלנו היא למצוא אותה ולטפח אותה. במקרה הזה, על ידי נתינת אחריות לקול המתנגד, לא רק שפתרנו בעיה של אי התאום בצוות, אלא גם הגברנו את היכולת של הצוות להתאוששות והתאפסות. לפעמים, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התנגדות היא לאפשר לה להתבטא בצורה בונה.

תגיות:


30 צפיות0 תגובות
bottom of page